Drie nieuwe leden Raad van Toezicht

Stichting Kloosterdorp Steyl benoemt drie nieuwe leden Raad van Toezicht
Stichting Kloosterdorp Steyl, sinds 5 juli 2023 bestuurd door erfgoedorganisatie BOEi, heeft Nicole Mulder, Hanno Lamers en Ruud Geerlings benoemd tot leden van de Raad van Toezicht. Eerder in 2023 trad Ronald van der Giessen toe tot de Raad van Toezicht. In hun rol zien ze toe op correcte uitvoering van de doelstellingen van de stichting, die zich ten taak heeft gesteld de continuïteit van het Kloosterdorp te waarborgen.

Hanno Lamers is in Steyl geboren en al vele jaren bij het Kloosterdorp betrokken onder andere als voorzitter van Stichting Steyl Inspireert, die namens alle op Steyl actieve instellingen de promotie van het Kloosterdorp als taak heeft. Ruud Geerlings woont eveneens al vele jaren in Steyl en is onder andere medeverantwoordelijk voor de organisatie van de Steylerdag en bestuurlijk actief voor de stichtingen Steyl Inspireert (bestuurslid) en Stijlvol Steyl ’83 (voorzitter).  Nicole Mulder is van huis uit bouwhistorica en archeologe, werkte als wethouder in Heemstede en Alkmaar, en is sinds een aantal jaar commissaris bij BOEi.

Sinds afgelopen zomer heeft BOEi het bestuur van Stichting Kloosterdorp Steyl op zich genomen. De afgelopen maanden stonden in het teken van curatief toegewijd onderhoud en renovaties aan verschillende historische gebouwen en groenvoorzieningen binnen het prachtige kloosterdorp. Ook werden gebouwen en terreinen veilig gemaakt en is onderhoud gepleegd aan installaties. De naam van de stichting wordt gewijzigd in Stichting Behoud & Ontwikkeling Cultureel Erfgoed Steyl (BOCES).